Biomarathon väntas

Ikväll tänkte vi gå på bio jag och älsklingen. Det blir samma biograf som förra gången, den där ödsliga, utan popcornstånd och med det intressanta valet av pausmusik inför filmen. Men det är ju trots allt den enda biografen med engelskt tal som finns här så så får det bli :) Eftersom det bara visas två filmer på denna biograf just nu så bestämde vi därför att det får bli biomarathon. Vi ser båda filmerna efter varandra helt enkelt ;) Tror vi får en 35min emellan bara där vi kan gå ut och ta ett glas vin eller en kopp kaffe. Filmerna vi skall se är "Midnight in Paris", en romantisk komedi som verkade supermysig tyckte jag som nyligen varit i Paris och Xmen: Första klass. Den senare är jag väl inte superintresserad av eftersom jag inte sett de andra X-Men filmerna, men mannen tyckte den verkade intressant, så jag har lovat att vi skall se den också. Men då filmen startar kl.22 och karaktärer med superkrafter som bl.a. är mutanter och tankeläsare skall rädda världen på 2h och 10min så finns det en överhängande risk för att jag kommer att somna i biostolen. Men jag skall göra mitt bästa för att hålla mig vaken och alert på historien så att ni sedan kan få en liten recension av båda filmerna. Det har utlovats kebab innan biomarathonet och det låter ruskigt gott med tanke på att jag är jättehungrig just nu. Hm, måste fixa nån lunch...hoppas ni får en bra avslutning på veckan. Vädermässigt har ju vår vecka inte varit så mycket att ha, men nästa vecka blir det visst andra bullar. Härligt.


Postern till filmen som jag ser mest fram emot!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0