Drömmer om veckorna i Sverige...

Idag är det en månad kvar tills vi åker på semester...hem. Ja, jag vet inte riktigt vad jag skall kalla för hem just nu för jag säger hem om San Sebastian, men så fort jag pratar om Göteborg så benämner jag även det som hem. Men i alla fall, den 10 juli flyger vi till Göteborg för tre veckors semester och fantastisk, härlig, svensk sommar! I all fall är det vad vi drömmer om...sitta på solvarma klippor, äta jordgubbar och ovispad grädde i trädgården, grilla massor och vakna upp till sommarljusa mornar redan klockan 04.00. Bah! Ljuva Sverige och västkusten, som jag längtar!

Men mest längtar man ju faktiskt till alla er där hemma, mer än till alla de där andra sakerna. Fast jag skulle nog eventuellt kunna byta bort någon avlägsen vän/släkting mot en påse plockgodis ;) När jag kommer hem skall det frossas i salta balkar, lakritsremmar, sockerbitar, ferraribilar, skolkritor m.m för att inte tala om vad det skall frossas i oliver från Saluhallen. Mums! Ända till 1 augusti blir vi i Sverige och då hoppas jag på att få klämma på så många fina personer som möjligt. Helst flera gånger om! Och så skall vi gå på ett romantiskt bröllop med en lantligtouch i Skåneland som jag ser väldigt mycket fram emot. Precis som jag ser fram emot att få tillbringa lite kvalitetstid på mors och fars landställe vid havet. Ljuvligt skall det bli.  Ja, här sitter jag och drömmer om veckorna i Sverige alltså när jag borde plugga spanska eller gå ut och njuta av solen. Hm, får bli både och nu tror jag.


Fina sommarhuset i Sandkärr men som mest går under namnet "Morup"
Altanen är helt nybyggd och där kan jag tänka mig att hänga om en månad...


Vägen ner till havet ifrån huset

Kommentarer
Postat av: johannaty och Ciara

Åh jag förstår att du längtar :) känner så väl igen det och just nu känns det som att jag aldrig vill tillbak till Italien. För nu är det svensk sommar när den är som bäst :)

2011-06-12 @ 00:04:11
URL: http://johannaty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0