En ofrivillig rockkonsert och något efterlängtat

Gårdagens stund på stan tillsammans var mysig. Mannen hittade dock inga badbyxor som föll honom i smaken, istället var det jag som köpte nåt fint som jag spanat på ett tag nu och varit så sugen på att köpa. Vi drack kaffe på en uteservering och sedan gick vi in i affären som jag haft ögonen på länge. En helt ljuvlig butik med snyggt kontorsmaterial som lyxiga pennor och massa skrivböcker i läckra pastellfärger. Det var just en sådan skrivbok, inbunden i läder med blanka blad som jag haft ögonen på. För nu skall jag börja med min receptsamling igen! Har en bok någonstans bland alla nerpackade attiraljer hemma med recept som jag samlat, men den är ju inte här och den är inte gjord av skinn och lila ;) Därför tänkte jag börja samla recepten vi lagar här och sedan fylla på med de bästa från boken hemma för att få en komplett samling till slut. Något för barnbarnen att ta del av sedan;)

Innan vi skulle gå hem sedan så bestämde vi oss för att gå och fylla på kylskåpet lite. När vi kom fram till mataffären som ligger mitt i stan så märkte vi till vår stora förvåning att gatan fram till katedralen hade förvandlats till ett minifestival område med en storscen, ett soundchecktält och ett öltält. På scenen spelade ett för oss okänt rockband som var rätt bra faktiskt så vi köpte varsin öl i tältet (2 euro styck, billigt!) och sedan blev vi ståendes där och diggade ett tag. Rätt skönt faktiskt! Men man såg på folket som kom gåendes hur förvånade även de blev över att plötsligt ha hamnat på en rockkonsert i lilla, mysiga San Sebastian. Vi tror att det var en av de stora butikerna här, Fnac, som anordnade eventet av någon oklar anledning. Hm, kanske inte världens bästa marknadsföring med andra ord...Kul med konsert i alla fall, men som sagt väldigt oväntat. Stackars de butikerna som ligger precis bredvid bara för de spelade väldigt högt så jag kan tänka mig att man blir rätt trött på det snabbt om man måste jobba i en butik bredvid....

Nu har vi mölat äggröra, bacon och stekt svamp. Vasse väckte mig kl. 10.30 i förmiddags och tyckte att nu får vi allt gå upp om vi skall hinna njuta av stranden idag också. Så rätt han hade :) Snart tar vi strandväskan och beger oss ner till playan. Jag har dessutom en ny svensk tidining att läsa, Elle tror jag att det var, som fina Sara lämnade kvar när hon var här. Lycka!


Mycket snajsigt paket kom skrivboken i också, tror jag det för det priset! Har nog aldrig köpt en sån dyr skrivbok förrut, men så kommer ju min receptsamling bli en liten gulpklimp också ;)








Kärlek :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0