För er som har undrat...

...över min jobbstatus här i Spanien så kan jag meddela att det hänt nada ;) Fast idag har jag i alla fall varit och pratar med den trevliga kvinnan på det där rekryteringsföretaget som har lovat att hjälpa mig i mitt jobbsökande här. Det var roligt att träffa henne igen, nu för tredje gången, och hon är verkligen så söt och önskar så att hon hade ett jobb att erbjuda mig...men så var det ju det där med språket då va. Snäll som hon är har hon i alla fall hjälpt mig att skriva ett CV på spanska, så det fick jag kika på idag och imon skulle hon maila mig det. I övrigt har hon varit och rotat i möjligheten att hitta nåt jobb till mig på någon av forskningscentren här och det kan kanske med en stor portion tur kan bli nåt av det i september. Så jag tänker hålla tummarna för det hela sommaren nu! Överlag är det ju en svår situation på arbetsmarknaden för spanjorerna, här som i resten av spanien och många går arbetslösa efter krisen (som de ständigt refererar till). Känns i alla fall som ett steg i rätt riktning att ha skaffat sig ett CV på profesionell spanska. Sen får vi se vart det bär...:)


Stiliga Buen Pastor (katedralen) i hjärtat av San Sebastian by night


Ur en annan vinkel av fotograf Vasse




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0