Fredagkväll och jag planerar pesto!

Då var det fredag. Det har varit en lång vecka känns det som. Mycket nya intryck från spanskakursen som gjort att jag varit skittrött varje dag när jag kommit hem därifrån. Men roligt är det! Har lärt mig en hel del nytt under kursens första vecka och dessutom fått möjlighet att nöta gammalt som jag redan lärt mig på egenhand. Veckan har ju också bjudit på en hel del sena kvällar med pintxos och diverse alkoholdrycker så inte undra på att man är lite fredagsseg. Är dock mycket nöjd över att ha joggat 7km innan lunchen idag. Det ni! ;)

Just nu förbereder jag middagen och Vasse kommer hem vilken minut som helst. Ikväll blir det pesto (hemmgjord såklart), som jag har längat! Tänkte att det var bäst att passa på att sno ihop denna ljuvliga gröna sås nu när vi har kvar den goda parmesanen och olivoljan som vi köpte i Milano. Mm...smaskens skall det bli! Till detta serveras fläskfilé och ungsbakade grönsaker. Sedan kan jag tänka mig att slå mannen i nån omgång Yatzy faktiskt. Finns det nåt bättre än FredagsYatzy? Tja, skulle vara SängYatzy, FrukostYatzy och StrandYatzy då ;)

Trevlig helg på er alla! Imon skall jag berätta vad vi skall hitta på för roligt på Söndag, wihii det vankas utflykt!


Gårdagens något rustika lunch, men ack så gott det var. Avokado är ju sååå smarrigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0