Idag skall jag leka tolk

Wiihi, denna veckan känns allt väldigt roligt här. Det är mycket på gång och idag har dessutom solen kommit tillbaka till oss. Trevligt. Om en timme skall jag möta upp Yvonne på stan och sedan har jag lovat att gå med henne till frisören. Det är bara hon som skall klippa sig lite, men eftersom hon inte kan någon spanska alls så har jag lovat att följa med som tolk, stöd, vad vet jag? För så där värst bra spanska och så värst många frisörglosor kan jag trots allt inte ännu. Fast igår fick jag faktiskt beröm av spanskaläraren på lektionen för att han tyckte att jag hade lyckats lära mig mycket på 3 månader bara. Men, gå till frisören utomlands är ju dock ett kapitel för sig. Och med tanke på hur bra det gick när jag själv gick till frisören här så fattar jag inte riktigt varför jag gått med på detta idag.

Så vi får se hur det går...hoppas bara att Yvonne blir nöjd med sin frisyr, hehe. Efter frisören skall vi äta lunch tillsammans och sedan är det spanskalektion som vanligt kl.16. Synd att Yvonne åker tillbaka till Danmark på fredag igen för vi har rätt kul tillsammans, men kanske kommer hon tillbaka om hon inte hittar nåt jobb i Köpenhamn. Ikväll skall vi alla, tillsammans med Vasses handledare Bo gå ut och käka middag i gamla stan. Vi skall gå till det stället som gör orginalet till den cheesecaken som vi fick smaka i helgen. Skall bli gott och spännande!

Over and out for now.


Idag bjuder jag på på ett foto på mig med en lite kortare frisyr än den jag har idag. Fotot är från Sicilien för två somrar sedan...undra om vi åker tillbaka dit i sommar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0