Regn i paradiset

Idag skall vi få 23mm regn enligt prognosen och det tvekar jag inte en sekund på med tanke på hur det lät utanför när jag klev upp ur sängen idag. Regnet fullkomligt öste ner och när jag drog upp persiennerna för att titta ut på eländet så såg man nästan inte ut för att det regnade så mycket! Just nu verkar det dock ha tagit en paus i intensiteten och regnar bara lite lätt, men idag går jag ingenstans utan paraply vill jag lova! Helst hade jag nog faktiskt inte velat gå ut alls och helst hade jag velat ha mina gummistövlar som är kvar hemma i Göteborg. Verkar som att det fina vädret kommer tillbaka först nästa vecka eller tidigast till helgen, så fram till dess får det bli till att njuta av mysiga hemmakvällar, tror jag. Ikväll planerar jag att laga nåt indiskt vilket jag har varit sugen på det ett tag nu. Nåt med lamm...det skall bli gott!

Igår träffade jag som vanligt på måndagar Marta för att ta ett glas på en bar och prata lite spansk-engelska. Det gick ganska bra tyckte jag och jag återberättade hela resan till Roija som vi gjorde i söndags för henne på spanska. Det som är det luriga är att böja alla verben till imperfekt och andra former för att prata om "saker som har hänt". Resten är egentligen inte så svårt ;) Och när jag och Marta ses så blir det ju mycket av den varan eftersom man ju oftast pratar om saker som har hänt och visst ibland om saker som kommer att hända. Därför måste jag säga att våra träffar på måndagar är ett jättebra kompliment till mina studier på spanskaskolan, där vi ännu inte kommit till såna svåra grejer. Ja, där ser man. Nu fick ni visst en ganska detaljrik uppdatering om hur det går för mig med spanskan också. Jag som bara tänkte meddela att det regnar i paradiset idag.


Jag och mannen i fredags kväll. Så här tänker jag hålla om honom denna veckan om kvällarna, när vi myser inomhus pga av det kassa vädret :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0