Saint Jean de Luz del2

Här kommer fortsättningen på söndagens utflykt:

Vackert pittoreskt

Lite baskisk kultur blev vi också bjudna på

Jag tyckte det såg för härligt ut med alla dessa uppradade Nutellaburkarna i en crepesvagn. Lite som ett konstverk faktiskt

Cool!! Den här bussen hade jag lätt velat köra Spanien runt med :)

Mysiga gågator

Jean-Baptiste kyrkan där Louis XIV (han som lät bygga slottet i Versailles) gifte sig med den spanska drottningen 1660.

En otroligt vacker kyrka var det. Målningarna i taket och på väggarna påminde väldigt mycket om tapeterna vi såg i slottet i Versailles när vi var där.

Det var hur gött som helst att lämna den 40 gradiga värmen utomhus för lite svalka innanför de tjocka stenväggarna

Högst upp i tornet här hade jag kunnat tänka mig att flytta in. Precis vid strandpromenaden låg huset också. Hyfsad utsikt med andra ord!

Blev nästan sugen på en burk sardiner bara för att de var så fint inpackade. Stiligt. Franskt.

Och en sån här fin plåtburk hade jag också kunnat ta med mig hem...

Vi pustar ut i skyggan på en uteservering. Thomas och Vasse körde kamerabattle hela dagen :)

Vasse tog på sig sin tenniskeps mot slutet av dagen för det var fortfarande 33 grader kl.18 på kvällen

Paulina var modig som provade den mekaniska tjuren på tivolit i stan

Det gick riktigt bra faktiskt, men här åker hon av...

På perrongen väntades på tåget till tillbaka till Hendaye efter en lång och VARM dag

Thomas passar på att svalka sig på perrongen

Summasumarum: Saint Jean de Luz är en pittoresk liten kuststad som jag verkligen gillar. Stranden är lite mindre packad än La Concha här i San Sebastian som känns som att den bara blir mer och mer smockad för var dag som går nu. Så det känns bra att denna lilla pärla inte ligger allt för långt bort...dock skall tilläggas att det var väldigt behändigt att göra denna utflykt med en som kunde franska flytande :) Om vi själva skulle åka dit så hade det nog blivit lite klurigare för vi stötte inte på någon som pratade engelska. Men å andra sidan fick jag ju utvecklat min kroppspråksförmåga rätt bra i början när jag bodde här i Spanien, så vi kanske ändå skulle klara oss igenom en dag i Frankrike på egen hand ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0