Surfers

Nu går diskmaskinen och tvättmaskinen varma här hemma. Själv har jag just satt mig ner för att vila lite efter att ha dammsugit och våttorkat alla golven i lägenheten. Det tar på krafterna att ha besök i en hel vecka. Både under och efter besöket, men oj vad skoj det har varit! Imorse åkte fina Sara och hennes pojkvän Jesper tillsammans med Jespers kompis Anders med tåget till Biarritz. De hade nog mer packning med sig än jag någonsin sett för tre personer! Killarna kitesurfar nämligen och hade med massa utrustning och grejor som de använde i Barcelona. Här i San Sebastian kan/får man inte kitesurfa (tror vi i alla fall) så de testade vanlig surfing istället. Vasse provade också, liksom Sara medan jag förnöjt satt på stranden och tittade på. De kämpade på bra tyckte jag. Sara och Vasse var ju helt nybörjare så de lyckades väl så där medan de andra killarna som hade mer vana var jätteduktiga. Synd bara att vinden mojnade efter 2 timmar och med den så försvann vågorna. Så sen blev det ingen mer surfing den dagen. Om två veckor skall Vasse gå en surfkurs i 5 dagar så då kommer han säkert att få lite mer kläm på det. Men våtdräkt tyckte han inte om min vackra (surf)karl, så jag hoppas att det blir lite varmare i vattnet på 2 veckor så att han kan köra utan. I vart fall så lovar att sitta på stranden då med och vinka uppmuntrande, serva med proviant och dokumentera upplevelsen i bilder.


Vasse tar på sig våtdräkten åt fel håll och fick göra om, gör rätt...hehe...du får bjuda på den älskling ;)

Sara är väldigt peppad inför surfingen och får hjälp att ta på våtdräkten


Vasse i vattnet


Här har han dumpat våtdräkten och ligger och guppar på brädan väntandes på en bra våg...och så mycket mer spännande än så blev det inte...tror han kom upp lite halvt på brädan nångång, men det kommer.


Här kommer Anders stående på sin bräda. Han var väldigt duktig.


Och här kommer Jesper...


Den här gubben med paddel tyckte jag hade en skön stil ;)


Surfposer som kämpat hårt


Sara och Jesper såg också snygga ut som surfers

Kommentarer
Postat av: Malin

Åååh, vad det ser trevligt ut! Jag vill också! :)

2011-06-20 @ 18:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0