En dansant natt

Igår försiggick för oss två mycket trevliga aktiviteter här i San Sebastian. Den ena var knappast en skräll men lika efterlängtat som alltid. Lååång helgfrukost som bara blev längre och längre och plötsligt var det eftermiddag och vi hade inte gjort så mycket mer än ätit, läst tidningen och slö surfat. En vana trogen numera på helgen och det är ju bara sååå skönt. Under dagen pågick en outröttlig sms-kommunikation med vår svenska vän, Jens, som bor lite utanför San Sebastian angående kvällens aktiviteter. Från början var det sagt att vi skulle med honom och hans vänner till en Sideria och så diskuterades detta fram och tillbaka via sms tills vi blev varse om att Sideriaplanerna hade ändrats till antingen ölfestival i Hernarni (också utanför San Sebastian) eller pintxoshäng i gamla stan. Men det blev efter en lång dags sms:ande inget utav det. Det rann lite ut i sanden för att Jens vänner hade varit i Frankrike över dagen och tog evigheter på sig att bestämma sig för vad de ville göra.

Så när klockan var 21 igår kväll bestämde jag och Vasse oss ändå för att gå ner till gamla stan och ta några pintxos själva. Vi hörde av oss till en australiensisk kille som vi träffade på Riojaresan för att se vad han hittade på och han var också ute i gamla stan med sitt lag (han spelar landhockey här). Kul tyckte vi, så efter några glas och några pintxos mötte vi upp honom på ett ställe som vi trodde var en bar, men som visade sig ha varit en bar under kvällen men som nu hade förvandlats till nattklubb. Så igår blev det verkligen till att skaka rumpan måntro. Det var rätt bra musik och det kom bara mer och mer folk in  på den här lilla baren. Tror dansgolvet var typ 3meter brett och 6meter långt så det blev rejält svettigt vill jag lova! Men vi hade jätteskoj i alla fall och vi träffade en del roligt folk. Lätt trötta kom vi hem kl.02.30 och då stekte jag crocettas till nattamat. Därför har vi inte varit särskilt påhittiga idag heller :) Vasse skall snart iväg och spela tennis 2h med Thomas, vår danska vän. Och jag funderar på om jag skall gå ut och jogga lite eller inte...hm, vi får se.

Imon kommer troligtvis syster yster hit igen på besök och eventuellt två kompisar till henne. De är i Biarritz denna veckna nämligen och funderade på att komma hit en sväng också eftersom det är så nära. Så vi får väl se om den lilla minikopian av mig dyker upp här imon.


På den här vägen brukar jag jogga...runt berget längs med vattnet. Förmodligen en av de vackraste bitarna av stan, tycker jag i alla fall.


Utsikten som sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0