Ser ut som jag har en skridskoskada :(

Pratade just med Syster S och hon är på väg hit! Yeey! Hon åker från Biarritz om en liten stund med tåget tillsammans med två kompisar. De har snart spenderat en vecka i den franska kuststaden och tänkte passa på att "göra San Sebastian" en snabb sväng också innan de åker hem igen på onsdag. Väldigt roligt tycker vi :) Söta Syster S ringde precis och frågade om vi ville ha nåt från mataffären i Frankrike och det enda jag kunde komma på sådär på rak arm var Créme Fraische, som tyvärr inte alls finns att få tag på här. Så snart kommer en stor burk av denna krämiga, syrliga vara levererad till dörren. Underbart! Här skall göras äkta äggröra och gottas med tacos framöver vill jag lova.

Just  nu sitter jag och äter frukost, lite senare än vanligt på vardagar eftersom det blev en joggingtur i morse. Turen gick rätt bra trots en smärre incident här i morse som slutade med blodutgjutelse och en svordom. Tror så här i efterhand att jag bara ville göra mig till och visa för fina skridskoSara och kompani som kommer hit på onsdag eller torsdag att jag har en gammal konståkningskada på låret att visa upp....i alla fall ser det ut så nu. Olyckan var framme när jag lite smidigt skulle trycka mig förbi sängen och det inåtvända, öppna fönstret i morse för att hämta en sak på nattduksbordet. Aj, aj, aj. Vassa kanter på det fönstret! Det blev ett tydligt jack/rispa rakt över låret somn gjorde att jag svor till och sedan blev ståendes med papper tryckt mot såret en stund. Sedan blev det till att sätta på ett plåster och dra på sig träningskläderna. Vad skall man göra? Allt för mina gäster vet ni ;) Det blir med andra ord besök hela veckan lång här. Skojsigt! Sara, hennes pojkvän och ett annat par är i Barcelona nu och sen planerar de att resa hit över helgen för att flyga hem på sönag igen. Mycket trevligt initiativ tycker vi.

Hej, hopp! Ingen mer tid att spilla nu. Måste avsluta frukosten, snygga till mig och göra ett ryck innan gästerna kommer.


Min snygga skridskoskada...

Aj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0