Pintxosrunda som var till duga

Det gick fint hos frisören igår när jag skulle leka tolk. Efter mina förklarningar, lite tittandes i en tidning med frisyrer samt med hjälp av en snäll kund på salongen som kunde både spanska och engelska så blev Yvonne till slut klippt och nöjd :) Till lunch åt vi hamburguesas på en uteservering som till en början badade i solsken, men som efter halva lunchen försvann bakom huset. Det blev direkt lite kyligt i skuggen tyckte vi eftersom det var rätt kallt i vinden igår, så när vi ätit upp promenerade vi bort till hamnen för att värma våra frusna själar med glass. Helt underbart var det att sitta där mot muren och känna hur det värmde på bena samtidigt som man kikade ut över det turkosa vattnet. Vackra San Sebastian i sitt esse! Senare på kvällen efter min spanskalektion så blev det en rejäl pintxosrunda i gamla stan. Vi la 20 euro var i en "pott" och sedan gick vi från bar till bar, med Thomas som grym Pintxosguide och bara åt och drack en massa gott. Pengarna räckte nästan till 5 pintxos och 5 drycker (vin/öl) per man. Det slank ner allt från minihamburgare, musslor med vinegrette, de mest fantastiska små ribsen, gambas, lax, oliver och cheesecake. Locket över magen lades med ett sötare än sötast mörkt dessertvin och sedan var vi alla rätt kalas och redo för hemgång. Bo tackade för sig för denna gången och åkte tillbaka till Göteborg idag. Vi andra skall eventuellt hitta på nån tillsammans ikväll igen för då är det Yvonnes sista kväll här.

Har tyvärr inga bilder från gårdagens Pintxosrunda mest för att det är alltid så mycket folk på de där barerna och svårt att ta några bra kort. Men lite bilder från min och Yvonnes dag kan ni få se:


Den här baren finns på tvä ställen istan och är rätt trevlig faktiskt

Yvonne i sin nya frisyr

Hamburguesas

Fantastisk utsikt när man äter en glass ;)

Bananglass och en kula Cappucino satt fint

Lilla jag vid stooora la Concha! En härligt somrig bild tycker jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0