Jag och San Sebastian i solen

Nu känns det verkligen som att sommaren har kommit hit på riktigt. Det blommar runt om i staden är så grönt och fint och temperaturerna är med oss. Så himla vackert att man bara inte kan sitta inne längre. Så idag begav jag mig ut på egen hand innan spanskalektionen för lite kvalitets tid bara jag och San Sebastian. Tog en liten promenad i kvarteren närmst oss och slog mig ner på en uteserving för lunch. Det blev riktigt hett i solen och jag njöt för fulla muggar av vinet, kroketterna och underhållning som bestod av den senaste boken jag satt tänderna i. Nu läser jag på spanska till och med! Fast jag har läst boken (Flyga drake) på svenska innan så lite vet jag ju faktiskt vad den handlar om. Mycket pedagogiskt va? Tja, vill man lära sig så gäller det att ligga i. Nu lagar jag middag och snart skall vi möta upp några vänner på stan för en drink. Som sagt det går inte att sitta inne idag...

Dessa blommorna tycker jag är svinsnygga, men har inte en aning om vad de heter...

En riktigt fräckt byggnad inte långt ifrån oss. Ser ut lite som ett kyrktorn, tycker jag.

Här har vi en favorit gata som heter Reyes de Cátolicos som leder fram till den stora katedralen. Här finns det många härliga uteserveringar och hit går vi på 3 minuter :)

På denna lilla sidogata det en av de vackraste torgen i San Sebastian (tycker vi) slog jag mig ner idag.

Och här är lunchen. Orkade dock inte äta upp alla kroketterna som kom på tallriken, men två glas vin slank ner ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0