Värmebölja och Saint Jean de Luz del1

Det är värmebölja i Spanien och vi rann nästan bort igår under dagens utflykt. Minst knappt när jag svettats så mycket utan att träna samtidigt senast. Idag har vi haft 35 grader varmt och jag måste säga att jag föredrar San Sebastian när det är lite med humana temperaturer. Runt 25 grader är perfekt tycker jag. Men åter till gårdagens utflykt till Saint Jean du Luz i södra Frankrike där termometern visade dessa siffror kl. 15:30 på eftermiddagen:

Japp, galet varmt var det och vi sökte oss till skuggan så mycket det gick. Och så passade vi så klart på att fylla på vätskedepåerna så fort tillfälle gavs ;)

Här tillsammans med en utsökt lunch!

Tror baske mig det var den godaste paj jag ätit. Fransmännen kan de!

Det var rejäla öl som serverades också. Här visar Bruno upp sin öl som nästan är lika stor som hans huvud...

Jag och Paulina vid stranden. Nu var vi bra sugna på ett dopp efter en 1,5h resande!

Stranden

Nymålade tår i ljummen sand :)

Mannen leker. Se så lycklig han ser ut!!

När man är 7 personer som är på utflykt tillsammans så kan det vara bra med ett öråd ibland.

Vasse med sin randiga t-shirt passar bra in vid strandpromenaden, vi var ju ändå i Frankrike ;)

Imon skall jag lägga upp lite fler bilder från utflykten. Många fina bilder blev det!

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0