Igår var man pigg...

och då såg man ut så här innan man gav sig ut på en joggintur...




Känner mig inte överdrivet snygg i keps kanske, men den är såååå skön att ha när solen steker och man är ute och joggar. Funktion över fashion helt enkelt. En liten rolig sak som hände igår när jag joggade nere vid promenaden som löper längs med havet var att hela jag fick mig en oväntad dusch. När jag kom joggandes så såg jag dels att det var lite blött på marken och dels att vågorna var rätt stora. Så när det var en våg som började rulla in mot muren så sprang jag ut lite från muren för att jag liksom kände på mig att det kunde skvätta upp. Och det gjorde det, som det gjorde! Över hela mig! Hehe...gjorde kanske inte så mycket eftersom jag var rätt varm vid det laget ändå, så det kändes rätt uppfriskande. Men värre var det för de många turisterna som promenerade förbi och blev minst lika blöta. hihi....en väldigt rolig syn.

Annars njöt jag av gårdagen för fulla muggar. Vi hade 30 grader varmt så jag och stranden hängde tillsammans. Blev till och med ett dopp i det blå. Inte lika kallt längre. Börjar närma sig 17 grader i vattnet nu :) Direkt efter beachen mötte jag upp Vasse på Peppes Bar som blivit en liten favorit. De har så goda pintxos där, plus att de har vitt vin för 1 euro och öl för 2 euro ;) Vi avslutade dock pintxosmiddagen med varsin G&T...vilket kan vara en av anledningarna till att jag känner mig så seg idag. Eller också är det bara vädret...för idag är solen som bortblåst och vi har lätt regn och en mjölkfärgad himmel. Detta baskiska väder alltså. Nu skall jag titta på någon play-kanal på nåt program som förmodligen knappt är värt att se, men en rätt skön avkoppling emellanåt kan jag tycka. Och så skall jag dricka te och äta ett kinderägg. Vet inte när jag åt kinderägg senast? När jag var 10år kanske...men ibland så blir man sugen på de mest knepiga saker.


Vasse på Peppes Bar

Mycket folk var det i omgångar. En hel del äldre, blandat med barnfamiljer och ungomar.



Stora G&T för 6,5 euros. Vasse räknade till 11 sekunder när bartendern hällde upp ginen så det var ingen dålig en!

Jag ser sådär strandfräsch ut. Not!

Kommentarer
Postat av: Ditte

Va duktig du e som joggar! Har funderat i år och dar på att börja men det är så svååååårt....+ i kanten för att det finns så mycke roligheter till joggare nu, + snygga outfits...så kanske, en dag...

2011-05-27 @ 11:43:23
URL: http://tegelhuset.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0