Just nu lever vi jetsetliv

Som Syster S benämnde det så lever vi lite jetsetliv här under maj månad. Först var det alltså Paris förra helgen och nu flyger vi till Milano imon förmiddag. Känner i och för sig att jag inte är särskilt "jetsetig" av mig annars (inte mycket blingbling, privatjet och minihundar här inte) så visst kan maj få vara den månad då jag leker jetseter för en stund ;) Har försökt sitta och läsa på lite på nätet idag om vad som är värt att se och uppelva i Milano. Tycker nog att jag har fått en hyfsad bild av vad jag kan roa mig med medan mannen jobbar.

Han skall hålla en presentation på universitetet i Milano på fredag eftermiddag där han skall presentera några resultat ifrån sin forskning. Fram tills dess kommer han nog behöva ha lite tid på sig att förbereda sig, så den mesta tiden på dagarna får jag roa mig själv i storstaden. Känns inte som att det kommer bli allt för tufft dock :) De har bokat ett centralt beläget hotell till oss så det är gångavstånd till det mesta. Siktar på lite shopping, katedralen som visst är tredje störst i världen, planlöst flanerade och så skall jag dricka många cappucinos! Vasse har ju bott i Milano innan (6mån) så jag räknar även med att han har några guldkorn att visa upp.

På lördag åker vi till Stresa som är en vacker stad vid Maggiore sjön, som jag tror ligger norr om Milano. Där kommer den italienska professorn och hans fru att möta upp oss (de har ett sommarhus där) och så skall vi gå på en konsert med klassiskmusik på eftermiddagen/kvällen. Misstänker att det också kommer förtäras mycket god mat och dryck vid detta tillfälle, som under övriga resan såklart. Drömmer redan om krämig risotto, ljuvlig buffelmozarella och tunn, krispig pizza. Skinkan har jag svårt att se att den skulle slå var spanska serranoskinka som ju är det bästa jag vet! Men vad gör det när det finns så mycket annat gott att äta. Jag har inte varit i Italien på två år nu, då på Sicilien, så jag längtar verkligen!

Det var ju bara det där med att packa resväskan igen då...




Har fått ner en del i alla fall. Frågan är bara om det är "rätt" grejer som är med. Skor har jag inte kommit till ännu. Alltid det svåraste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0