Varför denna jäkt helt i onödan?

Jäktade som bara den innan för att få dagens middag, som blir soppa, färdig innan jag skulle träffa Marta på stan. Hackade grönsker och chorizo i ultarapid, slängde ner allt i kastrullen, fräste runt och hällde på passerade tomater, grönsaksbuljong och smaksättning. Sänkte plattan, pustade ut, torkade svetten från pannan och var redo att småspringa ut ur lägenheten när jag insåg att jag hade tagit fel på tiden. Det var en hel timme kvar tills jag skulle behöva gå...så nu sitter jag här med datorn och frossar i lite god frukt som mellanmål. Jordgubbar och bigaråer. Två favoriter. Gott!

Har fått klart att med min spanskakurs idag också. På måndag kommer jag börja en semi-intensiv kurs på en lite mindre språkskola som ligger tvärs över gatan bara. Himla praktiskt. Så under några veckor framöver så kommer jag att öva spanska i en grupp om 4 pers mellan kl.17-18.30 på eftermiddagarna. Skall bli skitskoj!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0