De góa kvällarna

Kvällarna är så jäkla góa här i San Sebastian just nu. Igår hade vi 24 grader kl.19.00 efter en dag med sol och moln lite blandat. Promenerade till Vasses jobb på eftermiddagen/kvällen för att mötas upp och promenera tillsammans hem. Jag hade inte varit ute på hela dagen så jag bara kände att jag måste ut. Få luft och sträcka på benen. På väg hem stannade vi till vid Palats Miramar som är en av de vackraste platserna här i San Sebastian, med utsikt över stränderna och hela bukten. Runt palatset ligger en park och vi satte oss ner i gräset och bara njöt en stund. Så vackert, så rofyllt. Inte en tillstymmelse till kyla i vinden som försiktigt smekte oss, gräset som kittlades under fötterna och solen som speglades i vågarna nere på stranden. Gud, ibland är det så vackert här så att det värker i hjärtat! Brukar säga det ofta till Vasse och ibland tyst för mig själv.

På vägen hem stannade vi till på Lukas delikatess och handlade med proviant i dryckesväg och sedan blev det ett stopp för att få med oss två maxade kebaber hem till sängen. Där dracks det cider och mölades kebab  medans vi såg de resterande avsnitten av The Kennedys.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0