Varmt som i en gryta...

Herregud vad det är varmt i Milano just nu! Tror bestämt att vi har haft 30 grader idag. Puh! Jag har strosat runt i mysiga kvarter och gått lite i butiker idag. Vasse håller sin presentation på universitetet kl.14.30, så nu borde den vara klar och sedan tar han metron ner till stan för att möta upp mig :) Jag hoppas att det har gått bra för honom och att han får bra respons efteråt. Planen är att gå till en outlet nu innan de stänger för dagen och se om vi kan hitta nåt fint. Jag köpte en snygg, svart blus idag som jag blev väldigt nöjd med och igår blev det en långärmad tunn, vit blus. Får visa bilderna sedan när vi kommit hem ;)

Igår var vi på en fantastisk middagsbjudning hemma hos Giorgio och Carmen i deras hur en bit utanför Milano. De var så snälla och körde oss fram och tillbaka. Vi var inte tillbaka på hotellet förrän kl.00.30. Vi drack bubbel i deras trägård och sedan blev det 4 rätters middag med kaffe på det. Det var så gott och vi var så sjukt mätta när vi gick. Jag till och med spräckte byxorna när jag skulle hoppa in i bilen efteråt. Hehe...men till mitt försvar kan jag tillägga att det var ett par väldigt gamla och slitna par byxor ;) Men är ändå rädd att det blir till att ligga i hårdträning när man kommer hem sedan efter denna långa semester om man skall kunna visa sig på stranden i sommar...

I natt blir sista kvällen här i Milano för imon åker vi till Stresa. Skall bli riktigt roligt att få se det också innan vi åker hem på söndag.

Trevlig helg på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0