Guitar Hero, snor och fluffiga roomservicedrömmar

Usch och fy. Här är det snorigt och tungt huvud denna fredag. Min taktik att promenera bort förkylningen igår verkar inte ha hjälpt. Ändå tog vi oss igår kväll på middag fem trappor ner till våra kära grannar och jag höll mig i bakgrunden utan att krama någon. Paulina hade lagat kycklingpaj med sallad och de svenska chokladbollarna som jag rullat i KOKOS (gårdagens mission avklarat!) uppskattades av sällskapet :) Kvällen avslutades med lite guitar hero som jag och Vasse, förmodligen som de sista i världen, spelade för första gången. Det var ju skitkul ju! ;)

Nu väntar en dag av seriöst kurerande och dessutom packande av resväska för redan ikväll tar vi bussen till Bilbao. Flyget till Göteborg går så tidigt imon bitti att vi bestämt oss för att ta en natt på hotellet alldeles intill flygplatsen. När jag bokade hotellnatten för någon vecka sedan så tänkte jag att: " Ja, men det blir ju mysigt med middag och en romantisk kväll på hotell innan resan".

Det var innan min kropp bestämde sig för gå ut i strejk och producera litervis med snor per dag. Nu drömmer jag istället om att krypa ner under ett fluffigt hotelltäcke, beställa roomservice och se på film medan jag hostar, nyser och snorar bredvid min vackra och (ännu) friska man.

Men om jag ber snällt om ett mirakel för denna lilla sjukling och joxar ihop en koksaltslösning till mig själv så skall nog detta gå vägen, eller?

Alvise gjorde tappra försök med gitarren igår

Bruno var rena proffset och klarade nivåer långt över oss andra...

Här ser det ut som att han skall banka gitarren i bordet på riktigt hårdrocksmanér men i själva verket visar han bara hur överlägsen han var ;)

Vasse skrattade mest hela tiden när han spelade...för det gick liksom inte så bra till en början...fast här ser han väldigt koncentrerad ut.

Undertiden vi roade oss framför tv:n strök Paulina och Brunos två katter runt och försökte ta kål på buketten som vi donerat till paret. Paulina donerade en bukett till oss en gång när de skulle åka bort över helgen, så vi gjorde samma grej igår. Rätt smart idé det där faktiskt att återvinna blomster på det sättet så att fler får njuta av dem!

För er som just klickat in på den här bloggen och tänker men vilka söta bilder på kissekatter! Till er vill jag bara säga att vänj er inte för det här hör inte till vanligheterna! Det här är nämligen ingen blogg där husdjur florerar till höger och vänster på bild. Därför att: 1, Vi har inga husdjur. 2, Jag tycker inte om djur. Så nu har vi klargjort detta.


Kommentarer
Postat av: Malin

Krya på dig!

2011-11-04 @ 17:47:39
Postat av: Linda

Vart fick du tag på kokos?



Vad roligt :) så spännande det måste kännas! Jag tänker lite på sånt där ibland hur det skulle bli här i spanien, Man är ju van att höra från andra hur sverige är med sin enorma mammaledighet osv.



Ha en trevlig resa och hoppas du mår bättre och får mys på hotellet.

2011-11-04 @ 18:03:51
URL: http://llinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0