En helgdag med långlunch

Puh, kom just tillbaka ifrån en lååång och väldigt trevlig lunch hemma hos våra vänner Angela och Iñigo. Där kan vi verkligen prata lunch på spanskt vis med massa mat och en lunch som pågick i över 4 timmar! Väldigt trevligt hade vi i alla fall och vi kunde sitta ute på deras balkong och äta trots att det idag är 1 november. Helt otroligt! Härligt att bli bortbjudna idag när det är ännu en helgdag i detta land. Börjar misstänka att de aldrig jobbar här ;)

Ikväll skall Vasse gå på bio med lite kompisar och jag ser fram emot en lugn kväll i sängen framför datorn. Det är filmfestival med skräcktema här denna veckan och Vasse har köpt biljett till fyra olika filmer. Den första såg vi i söndags då även jag bestämde mig för att gå med. "Hobo with a shotgun" hette filmen och den var nog bland det sjukaste jag sett. Det var blod överallt, misshandel och grymma avrättningsmetoder som avlöste varandra i 1,5 timme. Fick lära mig att genren visst kallas gore. Tror inte att jag kommer att se fler såna filmer framöver, men den vackra teatern som filmen visades i var precis som jag drömt om. Det var faktiskt mest därför som jag gick med, för att se den fina byggnaden från insidan :)

Här kommer lite mer bilder från vårt besök i helgen:



Kommentarer
Postat av: Linnéa

GRATTIS söta Pernilla & Vasse!

Vilken vecka är du i? hur mår du? hur känns det? :D

Började misstänka det när jag läste ditt inlägg, men sen vågade jag inte fråga. Förren du skrev om joggingen ;)



Kram! Linnéa

2011-11-01 @ 20:13:29
URL: http://linneaturner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0