Hallon, hallon, hallon med mjölk till

Söndagen börjar bra med färska hallon och mjölk framför datorn iklädd nattlinne och mannens kofta som låg och skräpade på en stol i vardagsrummet. Finns det förresten nåt godare än färska hallon och mjölk?!? Skulle väl möjligtvis vara färska blåbär och mjölk då. Det skulle bli en tuff match dem emellan i ett smakprov!

 

Gårdagen blev ungefär som planerad. Tog en tur på stan och strosade i butiker, för att sedan slå mig ner på stranden en stund. 30 gradig värme var dock inte att leka med och lätt utmattad från solen promenerade jag sedan hem tidig eftermiddag. Tog en tur genom mataffären för att fylla upp kylen och sedan blev det bok- och seriemarathon i soffan resten av kvällen. Fasligt skönt. Det blev till och med en powernap en halvtimme innan kl.19! Mycket olikt mig, men gissar att det förmodligen behövdes. Det tar på krafterna att vara gräsänka ;) Jo, jo.

 

Fick förresten pratat lite kort med Vasse via skype igår. Han ringde vid 23.00 tiden, när klockan var 01.00 där och det kändes skönt att se och höra honom igen. Töntigt att man kan sakna varandra så efter bara två dygn, men det är väl baksidan/framsidan av att alltid vara tillsammans, så som vi är här. Hur som helst var allt bra och han svalt inte ;) De hade ätit biff stroganoff två gånger redan och den skulle tydligen vara himmelskt god, så det kommer han att få laga när han kommer hem! De hade också hunnit med lite turistande på stan och i mon vankas registrering och annat inför konferensen som startar på måndag. St Petersburg skall tydligen vara riktigt vackert. Kul. Ångrar inte alls att jag inte åkte med nu liksom! Grr...ja,ja....en annan gång :)

 

Nu skall jag ta mig för morgondagens spanskaläxa och sedan får vi se vad dagen bjuder på. Fetaostfyllda köttfärsbiffar med tzatziki och grönsaksblandning i ugn är jag dock alldeles säker på att det kommer bjudas.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad gott!!

2011-10-02 @ 13:04:35
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: JohannaJiglund

hih ja underbar!

Hoppas du har det fint!

2011-10-03 @ 02:25:05
URL: http://johannaty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0