Matrjosjka, lite som ett klonat kinderägg!

Den här fina, lilla, ryska trädockan som traditionellt kallas Matrjosjka fick åka med hem i mannens resväska. Jag hade faktiskt bett honom köpa med en sån här docka om han såg någon för jag tycker de är så fina! Och mycket mer ryskt blir det liksom inte heller.


Är dock väldigt glad att han sansade sig och inte köpte den första dockan som han pekade på i butiken han var inne i. För det visade sig att just den dockan kostade 900 euro!! Gulp. Jag vet inte vad denna dockan kostade, men jag tror inte att den låg i klass med en resa tur och retur till Ryssland i alla fall!

När man öppnar dockan så gömmer sig där en docka till! Och en till....och en till....lite som ett klonat kinderägg fullt med överraskningar!

Dockparad! 8 små dockor rymdes innuti. Det syns inte så bra på bilden men när man kommer ner till den nästminsta i raden så har den söta lilla dockan plötsligt bytts ut till en utklädd pingvin. Det är sant! Inget sött, målat dockansikte där längre...


Kommentarer
Postat av: Sofia

Barndomsminnen =) Min mamma hade en sån när jag var liten men jag har ingen aning om var den tagit vägen. Måste helt klart fråga henne!

2011-10-08 @ 14:48:53
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0