Över ett stängsel och fram till ett palats!

Jag älskar att ta promenader. Åh, det är så härligt att andas frisk luft och dessutom nu titta på alla fina träd som vars löv nyligen börjat byta färg och falla även här. Mannen hade egentligen andra planer för söndagen men på något fiffigt sätt lyckades jag få med honom ut på en promenad i solen.

 

Färden gick upp, upp mot en stor park som vi ännu inte hade besökt men som vi hört massa gott om. Det är nog just bara det att den ligger där den gör...efter upp, upp, upp...som gjort att vi inte kommit dit förr. I söndags kände vi oss dock manade att bestiga branta backar utan syrgastuber ;) Efter att ha hittat in i parken genom vad jag starkt misstänker inte var den oficiella ingången (vi fick halvt om halvt klättra över ett mindre stängsel) så blev det åtminstone en underbar liten promenad runt i denna fina, gröna oas. Här kommer lite bilder från strapatsen! (Tagna med nya objektivet!)

Mitt i Parken ligger det här fina palatset där diverse kungligheter huserat sedan 1870.

Fint väder hade vi också på promenaden

Detta verkade vara ett monument över diktatornstiden

En stilig man, men tyvärr lite oskärpt bild. Men han är så stilig så jag tycker att han får vara med ändå ;)

Lite som i jungeln...


Kommentarer
Postat av: JohannaJiglund

Ja han ville ju träna med det bästa laget :) Nä men dom är en bra klubb . Ni ser ut att ha det härligt!

2011-10-19 @ 09:45:40
URL: http://johannaty.blogg.se/
Postat av: Sofia

Wow vilket vackert palats! Helt i min smak =) Parken ser också supermysig ut.

2011-10-20 @ 19:10:32
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0