Ljuv söndagsavkoppling

Precis som planerat spenderades söndagen på stranden. Solen sken och det var 25 grader varmt. Alltså helt perfekt för att slumra till utsträckt på ett lakan i solljummen sand! Det fläktade härligt på surfstranden som vi låg på och vi njöt i fulla drag av kanske sommarens sista stranddag tillsammans.

Även nästan helg skall visserligen bli fin, men då har mannen antagligen åkt till St Petersburg på konferens. Jag säger bara antagligen eftersom hans pass och visum ännu inte har kommit och på fredag morgon går planet, så vi får väl se hur det blir med den saken...

Strålande vackert väder när vi promenerade ner mot havet

En liten parad hamnade vi också i på vägen dit. Verkade vara någon förening för alzheimersjuka som var ute och gjorde sig hörda en söndagförmiddag. Det tyckte jag var duktigt gjort!

Efter ett stopp på ett av stadens bästa bagerier så var vi redo att möta de salta vindarna och klämma färska kycklingbaguetter medan solen smekte huden.

Det blev ett dopp var i havet. Det var så behagligt i luften att man knappt svettades.

Jag hade förstklassig underhållning med i form av en svensk skvallertidning som söta mamsen tagit med från Sverige när hon var här på besök.

En nybadad man på bild innan han tog sig en powernap ;)

Jag doppade fötterna i havet och förundrades över de starka vågorna.

Fyra timmar senare var vi lagom mosiga och redo att promenera hemåt igen. Här torkar Vasse av fötterna och jag passar på att knäppa en bild honom och vattnet. Vackert!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Härligt med strandhäng! Det har det inte blivit något för mig i år :( men det är nog bra, jag är inte fit för beach 2011. 2012 kommer jag igen :)



Har undrat ett tag nu och inte tänkt på att fråga- din mans namn.. jag har aldrig hört om något namn/smeknamn Vasse! Är han svensk?



Kram!

2011-09-26 @ 10:55:20
URL: http://linneaturner.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag vill också ha sand mellan tårna =)

2011-09-26 @ 14:03:17
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Helena

tänk om man hade kunnat få njuta av ett sånt underbart väder nu :)

2011-09-26 @ 18:24:40
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: karin - trattoria

så härligt att kunna vara på stranden! jag är avis!

2011-09-30 @ 10:38:50
URL: http://trattoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0