Back in business!

Vad är fanfaren och kransen runt halsen när man kommer hem från första arbetsdagen i det nya landet? Jag klarade mig ju egenom första dagen med bravur! Visserligen var det bara en halvdag men likväl så har jag nu kickat igång arbetslivet här i Spanien officiellt idag. Imon blir det ytterligare en halvdag och sedan tar vi helg. Ja, men det låter väl inte så tokigt? Tänk bara en sån sak som att känna den där äkta fredagskänslan byggas upp i kroppen under fredagarna framöver, den har jag saknat det senaste halvåret! Även om det varit rätt härligt att ha fredag varje dag också. Ett tag i alla fall.

Första dagen var precis så där lätt kaosartad som första dagarna på ett jobb brukar bara. Kaos i huvudet efter att man försökt ta en allt för mycket information på en gång och det nästan flimrar framför ögonen av alla system och program som tittat på de senaste timmarna. Kaos i allmänhet på ett kontor som fortfarande är lite underuppbyggnad och där det händer mycket på en gång. Kunder kommer in, kunder ringer på telefonerna, en leverans av varor dyker upp och samtidigt försöker min kollega, tillika ägaren av företaget, göra introduktionen något sådär logisk. Tja, vi lyckades väl rätt bra ändå tycker jag.

Bortsätt från att det var väldigt varmt inne på kontroret och att kaffet var, tja knappt kaffe, så fick första dagen klart godkänt. Imon skall en fläkt inhandlas och kaffet? Hm, det får nog intagas på en bar hädanefter eller också får jag hålla mig till té, för det kan ju engelsmännen!

Lyckan över att få sitta bakom ett skrivbord igen, fingra på skrivbordsattiraljer, skriva viktiga anteckningar i ett kom-ihåg-blogg, struktura och bocka av uppgifter är i alla fall en svårslagen känsla. Tänk att man nästan kan glömma av hur den känns. Men så plötsligt är den där igen och man kan inte annat än att le.

I'm back in business!

En sån kramig kopp med kaffe som jag drack häromdan på en bar hade inte varit fel i eftermiddags...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0