Hälsningar från den glade praktikanten

Första riktiga jobbdagen har nu bockats av och snart inleds dag nummer två. Än så länge tycker jag att det är väldigt roligt. Lite lagom lättsamma arbetsuppgifter så här i början som varvas med trevliga samtal med kunder och kollegorna på kontoret. Har mest arbetat i deras bokningssystem av events och med bokföring av fakturor än så länge, men planen är att jag skall lära mig mycket mer. Faktiskt känns det redan som att det kommer bli rätt busy dagar med rätt många arbetsuppgifter att göra på bara 7,5h. Men så känns det väl i och för sig alltid när man börjar på ett nytt jobb. Hur skall jag någonsin hinna ALLT DET HÄR?!?-känslan har alltså infunnit sig.

Men misstolka mig inte för jag gillar ju när det är mycket att göra och jag verkligen får använda min förmåga att organisera och vara så där snuskigt effektiv. Ja, det är jobbkvalité det! Hellre lite på gränsen till för mycket att göra, så man knappt hinner med allt, än att sitta och vända papper och vänta ut tiden i alla fall. Så mycket har jag lärt mig efter alla mina praktikplatser och extrajobb som jag haft genom åren. Och tänka sig nu är jag på praktik igen! ;) Fast nu heter det "Internship" och kretsar kring mitt stora intresse mat och utspelar sig i Spanien. Så, sådär värst synd är det inte om den här praktikanten!

Jag har inte suttit i hörnet en enda gång sen jag började, inte låtsats göra nåt väldigt viktigt medan chefen går förbi eller druckit skållhett kaffe utan mjölk för att jag inte vågat fråga för tredje gången hur kaffemaskinen i fikarummet fungerar. Så jag tycker det går bra på praktiken jag ;)

En glad praktikant är en bra praktikant och om tre månader har hon nog gjort sig så oumbärlig att de bara måste anställa henne "på riktigt" :)

Kommentarer
Postat av: Fina Frun

håller tummarna för en anställning!

2011-09-06 @ 10:51:00
URL: http://finafrun.se
Postat av: Rocio

Du är säkert en jätteduktig praktikant!



sv: oj vad roligt det låter! Men ni kommer väl att flytta tillbaka till Sverige efter han blivit klar med forskaruppdraget?



Jo, jag flyttade på grund av pappas jobb, han fick ett nytt jobb i Finland, och de behövde någon som kunde prata spanska för att kunna öppna ett nytt kontor här i Chile, och så kunna sälja gruvmaskiner och liknande saker till andra spansktalare länder i sydamerika.

Kram!

2011-09-06 @ 15:25:56
URL: http://rockio.blogg.se/
Postat av: My heavenly life - johanna

åh vad roligt att du trivs så bra, menklart att det är lite rörigt och mycket i början =) lycka till

2011-09-06 @ 21:15:08
URL: http://www.myheavenlylife.com
Postat av: Linnéa

Vad skoj att du har det roligt på praktiken!! Hoppas att du blir anställd när praktiken är slut! :D

2011-09-08 @ 12:01:45
URL: http://linneaturner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0