En mycket bra start!

Nu bor vi sex stycken i vår lägenhet över helgen och det kunde inte varit bättre! Lägenheten är ju egentligen lite för stor för bara oss två tycker jag, så när vi har besök så känns det som att det är ju så här det borde vara ungefär. Vi hämtade upp gästerna vid busshållplatsen kl.18, fast både jag och Vasse kom faktiskt dit efter gästerna ;) Sedan promenerade vi hem, vilket är ca 5 min promenad, och under tiden de installerade sig hos oss så öppnade vi en flaska vin och skålade för en trevlig helg!

Vasse och jag fick lite fina presenter i form av godis. Ja, alltså riktigt godis för mig och mer flytande godsaker till mannen ;) Mm...turkisk peppar och tutti frutti är ju en höjdare alltså!

Den trevliga helgen började sedan med att hälften av sällskapet tog sig till biluthyrningsfirman för att hämta ut minibussen till morgondagena Riojatur. Han som hyrde ut bilen pratade ruskigt fort på spanska, men tro det eller ej så kom vi i alla fall där i från med en bil :) Efter att vi parkerat den på vår gata så tog vi med oss resten av gänget ner på stan. Pintxos i massor blev det till middag denna kväll! Och det verkade uppskattas av gästerna. Kanske inte så konsigt i och för sig? Vad finns det att inte gilla när det kommer till dessa utsökta små munsbitar?

Glada i hågen och lätt runda om fötterna efter en pintxosrunda på 5 olika barer slog vi oss till slut ner på Plaza de Gipúzkoa, hjärtat av San Sebastian om ni kommer ihåg, och tog oss något ytterligare att dricka. Männen hade pratat om G&T länge nog så det var dags att få tyst på dem. The Ladys drack rosé och vi njöt i fulla drag av att kunna sitta på en uteservering kl.23 utan kofta eller jacka. Underbart! Och jag kan inte låta bli att tänka vilken bra start vi har fått på den här semestern!

Nu äter vi i alla fall frukost, färska croassainter och kaffe, men snart skall vi packa in oss i bilen. Kära vinland i söder, vi ser fram emot ännu en dag tillsammans med dig mycket snart :) Mera rödvin åt folket!


Kommentarer
Postat av: Sofia

De svenska presenterna är ju lite av det bästa med att få besök ;-)

2011-09-09 @ 18:22:39
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0