Indisk middag och ett avsnitt till tack!

Är vansinnigt mätt efter att ha ätit en alldeles för stor portion Madras, indisk currysås med kyckling. Jag hade inte gjort såsen själv, det är en sån där halvfabrikatprodukt, men som faktiskt smakar jättegott. Tror det beror på att såsen är väldigt koncentrerad och man låter den sedan koka samman med stekt lök, kyckling/kött och krossade tomater ett bra tag. Indisk mat är inte dum alltså. Borde försöka mig på att laga nån rätt från scratch en dag, men kruxet är ju som alltid här att lyckas hitta alla ingredienser. Välsorterade ICA med mat från alla världens hörn som man är van vid från hemma finns liksom inte här. Men som jag önskade att den gjorde det ibland!

Nu skall jag slänga mig i sängen och se ännu ett avsnitt av serien som jag är helt hooked på just nu, Boardwalk Empire! Den har fått 8,9 poäng på IMDB och har en sån härlig blandning av gansterfasoner, vackra damer, dramatik, humor och underbara kostymer. Allt en serie skall ha med andra ord ;) Godkväll på er!

(Bild lånad från nätet)


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha nejdå min pojkvän fick sig en liten utskällning stackarn ;)



Hur gick det med filmfestivalen? Såg ni nått skoj?

2011-09-21 @ 22:09:02
URL: http://llinda.blogg.se/
Postat av: karin - trattoria

åh den serien vill ju jag också se, älskar steve!

2011-09-24 @ 10:01:05
URL: http://trattoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0