September går mot sitt slut

Det känns som att hösten är på väg att så sakteliga göra sitt intåg även här i San Sebastian. Denna veckan har visserligen bjudit på 25 grader varmt när solen skinit, men där emellen känner man tydligt lite kyligare höstvindar. När jag promenerade till jobbet igår så såg jag även att träden börjat skifta i färg och då kändes det verkligen som att sommaren går mot sitt slut.

 

I morgon söndag skall vi få 23 grader varmt och då har vi planerat att ta oss ner till stranden för att kanske lapa lite sista solsken utsträckta i sanden. Vasse kanske tar sig ner till stranden redan ikväll dock för att surfa med några kompisar. Får väl se vad jag hittar på då.

 

Hur som helst så är oktober och hösten rätt välkommen till trots. Det känns liksom inte så farligt att vinka hejdå till sommaren när man bor i Spanien och vet att det ändå inte kommer att bli så kallt och jävligt i vinter ;)

Så här fin vy hade jag när jag promenerade till jobbet igår. Precis här övergår havet till den flod som går genom staden. Det var ganska starka vågor och i kombinationen av morgonljuset så kändes det rätt höstigt tyckte jag. Inte alls så där spegelblankt som det sett ut under större delen av sommaren.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vad avundsjuk jag är på dig som bor så nära havet! hur varmt är vattnet under sommaren? (hög säsongen)

Vi har inga sjöar eller vatten nära oss, tyvärr. Och jag som kommer från Stockholm där det är vatten precis överallt saknar det väldigt mycket!



Kram!

2011-09-25 @ 00:08:04
URL: http://linneaturner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0