Sjukt var det här

Hemma från första heldagen på jobbet och första dagen på nya språkkursen=mycket nytt och en sjukling har intagit hemmet. Sjuklingen heter Vasse Chis och ligger nu nerbäddad i sängen med snuva och halsont. Stackarn! Nu får vi hålla tummarna för att det är en förkylning light som tagit över hans kropp och att han snart känner sig bättre för på torsdag får vi ju besök!

Då går det ju inte för sig att vara sjuk. Nej, exakt. Så jag tycker vi bestämmer det nu med en gång att han skall bli bättre fort. Och när vi ändå är igång kan vi ju också passa på att bestämma att inte heller jag skall bli sjuk lagom tills Vasse tillfrisknat och besöket kommer på torsdag. Ja, så får det bli.

Men kanske borde jag ändå börja dricka kopiösa mängder ingefärsté, knapra rå vitlök och ta mig ett ångbad bara i förebyggande syfte? För vi har ju så mycket kul att se fram emot den här helgen!

Kanske den här fina bilden kan pigga upp en snuvig och snörvlig stackare?


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag är med på det med.. Inte vara sjuk.. Har en här hemma med. Tyvärr ngt med maten som vi åt uppe hos föräldrarna i helgen. Fler som blev sjuka..

Kan du hälsa sjuklingen grattis i efterskott från oss med.. Ser fram emot ett inlägg om nya jobbet! Vad du ska göra o så.. Kramar Lotta

2011-09-05 @ 22:07:39
Postat av: anna

sv: nej det var flera år sen, 2002 tror jag det var. vi var där kvällen innan och den natten och festade med alla galna spanjorer, sen såg vi tjurrusningen på morgonen. skitcoolt!

2011-09-05 @ 22:15:14
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Rocio

Ojdå lät inte så kul med förkylning, han får krya på sig och du med!

Sv: jag vet, jättehemsk, känns fortfarande så overkligt!

Var så god! Men va bra att det går framåt med språket! Jag flyttade till Chile för ca 3 år sen, men jag har som alltid flyttat mellan Sverige och Chile, så därför kan jag båda språk. Just nu pluggar jag till biologi lärare. Varför flyttade ni till Spanien då? Kram

2011-09-05 @ 22:50:33
URL: http://rockio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0