En liten överraskningsmiddag

Pannbiff med lök, brunsås och potatismos är visst nåt som går hem bland många nationaliteter. När man mannen äntligen kom hem från Polen igår så stod jag redo med en liten överraskningsmiddag för åtta. Hihi. Det uppskattades väldigt mycket av födelsedagsbarnet och det blev en riktig toppenkväll!

Vi blev sittandes med ett tärningsspel fram till kl.04 i morse och stämningen var god samtidigt som regnet bara öste ner utanför. När gästerna gått hem så gick vi till kojs, somnade på stört och när vi vaknade kl.11 i förmiddags så regnade det fortfarande lika mycket! 57mm regn skall vi visst få idag enligt prognoserna...hm, kan tänka mig att den här post--hårt-födelsedagsfirande-dagen kommer att spenderas inomhus framför en film eller nåt :)

Pannbiffarna och det glömde jag i alla fart att fota, men de var tydligen försvinnande goda för när jag väl kom för mig att hämta kameran så var faten länsade ;) Här förbereder vi desserten och Thomas visar mig hur man "vispar" grädde med hjälp av en plastpåse. Det blev bra!

Jag hade bakat rulltårta som vi topppade med grädden. Vasse fick såklart ett födelsedagsljus i sin dessert. Kanske inte jättesnyggt, men gulligt tyckte jag :)

Även rulltårtan gillades av gänget och till det provade vi ett dessertvin som vi köpte med oss från La Rioja sist vi var där. Himla gott får jag faktiskt säga! Inte alls sådär vansinnigt sött som det annars kan vara.

Angela och Iñigo, på bilden längst ner till vänster, hade tagit med sig grekiska sötsaker som vi åt till kaffet. De var riktigt goda och innehöll rostade nötter, sesamfrön, russin, solrosfrön och honung. Alltså dessutom rätt nyttiga!

Sedan blandade vi drinkar i köket. Gin & Tonic och Mojitos blev det denna afton.

Mätta och belåtna hängde vi sedan i loungedelen av vardagsrummet ;)

Sedan spelade vi tärningsspel tills klockan var morgon och födelsedagen var över för Vasses del.

 

Men ändå var herrarna så här pigga och glada när dem (Ja, inte Vasse då) gick hem kl.04 :)



Kommentarer
Postat av: My heavenly life - johanna

åh vilka härliga bilder, ser verkligen ut som att ni har haft en helt underbar kväll/natt=)

2011-09-03 @ 18:57:50
URL: http://www.myheavenlylife.com
Postat av: karin - trattoria

sv: aaw tack så mycket, vad gullig du är :)

2011-09-03 @ 22:44:58
URL: http://trattoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0