Sopplunch de la Francia

Till lunch idag skall jag frossa i min absoluta favoritsoppa alla kategorier. Fransk löksoppa. Wiiwawiiwa!
Allra godast blir den om man använder sherry i soppan istället för vitt vin. Tycker jag i alla fall. Krutongerna toppade jag med den lokalproducerade fårosten som är så populär här, men det är ju egentligen gott med vilken smakrik ost som helst på. Och mycket ost skall det vara!
Jag gjorde en stor sats av denna enkla, men ack så ljuvliga soppa, igår under dagen så nu finns det massa över för hungriga soppmagar. Mannen valde dock att äta någon lunch på jobbet istället för att ta med soppa. Han tycker det är för lite mat om man skall träna direkt efter jobbet sedan och det kan jag väl hålla med om. Så det betyder mer soppa till mig! Wonderful. Snart skall jag lägga upp en inlägg från gårdagens festliga båttur som vi var medbjudna på, men först sopplunch de la Francia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0