Det är mycket mat just nu...

Min kära vän som kommer hit om inte allt för länge och besöker oss påpekade när jag pratade med hennes sist att det var väldigt mycket om mat här på bloggen. Haha, hon är själv lite mattokig och då främst när det kommer till efterrätter så jag tror trots allt att hon uppskattar  bloggens innehåll mesta dels. Men visst det är ingen matblogg detta egentligen, det råkar bara vara så att mycket runt mitt liv kretsar just kring mat och på senare tid har det visst blivit en hel del inlägg av den varan ser jag...

Så utan att göra anspråk på att vara någon matblogg så kan jag ändå inte låta bli att visa den smarriga desserten som serverades ikväll efter den här inte så tokiga middagen också. Smaskens var ordet!

En kryddstark chili con carne med créme fraishe, riven ost och nachoschips till blev dagens middag.

Och här vi kvällens smaskighet. Plättar gjorda på kokosmjölk med tärnad mango och vaniljglass. En riktigt höjdare, men nästa gång skall jag ta i kokosflingor också för det var i snålaste laget med kokossmaken tyckte jag!



Kommentarer
Postat av: JohannaJiglund

haha ja tyvärr funkade det inte så bra med en osthyvel som ungsplåt så det blev att handla. Men annars är osthyveln jävligt bra! :)

2011-10-14 @ 09:06:08
URL: http://johannaty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0