Har ni sett? En macktrio!

Gårdagens dåliga väder och sena brunch inbjöd till en mysig fikabricka på eftermiddagen när himlen var sådär lagom mjölkig och trist utanför. Mannen jobbade lite hemifrån eftersom det var helgdag och jag var helledig så vi kunde fika tillsammans. Så på eftermiddagen satte jag på en kanna te och bredde mackor som fika alternativt sen lunch.

Det var oväntat gott måste jag säga och med lite tända ljus på bordet kändes det sådär underbart höstmysigt. Jag är verkligen ingen person som äter speciellt mycket mackor och kommer i princip aldrig på tanken att man kan ta en macka när man är hungrig. Därför blev jag smått överraskad av mig själv när jag hörde mig föreslå att vi skulle bre mackor till sen lunch och att jag sedan dessutom tyckte att det var så gott. Jag vet inte varför jag är så mackfientligt inställd, vissa personer fullkomligt lever ju på mackor, men för mig har det alltid varit ett B-alternativ till så mycket annan god mat som finns att laga och äta.

Men nu vet i tusan om inte mackorna gör en ny storstilad entré i detta hemmet efter gårdagens succé. Jag kanske rent utav tar mig en till redan ikväll!

Macktrion på bilden ovan hade pyntats med ost, paté och ost med italiensk björnbärsmarmelad. En oslagbar macktrio om ni frågar mig ;)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag håller med dig om din synpunkt på mackor. Det känns som en nödlösning om det inte finns någonting hemma! Men tänk vad bra om man kunde äta det istället för mat hela tiden, vad billigt det skulle bli :P

Fast jag skulle nog sakna all god mat..



Nu känns det verkligen att hösten kommit. Och så mysigt det är att man kan ha tända ljus då det blir mörkt på kvällarna, dricka te när man fryser och fika.

2011-10-13 @ 16:17:51
URL: http://linneaturner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0