Vardagslunk och glass i frigolitkub

Tisdagkväll och inget särskilt alls har hänt idag. En dag som vilken annan här i San Sebastian har gått förbi och vi kan lugnt konstatera att vi hittat in i vardagslunken här nu. För att pigga upp en annars rätt så trist tisdagskväll blir det snart lyxglass i sängen. Jo, jo. Den lokala delikatessbutiken bjuder glass förpackad i en frigolitkub och som brukar vara en riktig höjdare. Jag skriver brukar för den här sorten har vi inte provat än, det blir premiär nu ikväll, men smaka på orden "Siciliansk citronsorbet". Vit som snö och gissningsvis lika söt som syrlig. En glassort helt i min smak skulle jag tro! Plötsligt känns tisdagskvällen lite roligare, lite mer italiensk också ;)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Heeeej! Var den god? Har så dåligt samvete för att jag inte har hört av mig:-( o vi vill ju berätta stora nyheter för er! Därför jag varit så otroligt trött på kvällarna.. Vi blir tre som kommer! En kommer ni inte arg märka så mkt mer än att jag inte kan dricka ngt gott vin.. Synd, men så är det ibland.. Har du möjlighet att skrota skypa ikväll? Kramar

2011-10-12 @ 10:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0