Kolhydratsladdning


För dem som mår bra av det alltså. Och med dem menar jag Vasse som har tränat som hulken själv denna veckan. Själv har man ju mest sprungit fram och tillbaka mellan kontoret, hemmet och spanskalektioner...om det nu räknas som träning ;)

Vi äter faktiskt inte ofta sallad här hemma. I alla fall inte bara sallad som huvudrätt, och ännu mer sällan pastasallad. Men när jag i morse frågade mannen vid frukostbordet vad vi skulle äta till middag ikväll så föreslog han just detta. Så så fick det bli! Annars brukar Vasse sjunga som Simpsons "You don't make friends with salad" om jag någon gång skulle föreslå sallad till middag. Okej, lite halvt på skoj såklart, men jag är nog villig att hålla med annars. Sallad är inte middag. Men bor man i Spanien och man har haft 28 grader varmt hela dagen, då känns det helt okej som middagsmat.

Tjoff i med spänstig pasta, blandade salladsblad, cocktailtomater, serranoskina, buffelmozzarella, färsk basilika och rostade pinjenötter. Toppa med god olivolja, salta, peppra och sedan har du en skål färdig kolhydratsladdning!

Nu fortsätter vi kvällen i samma tema med att snart hälla i oss nåt glas flytande bröd på en bar i närheten med lite vänner. Tjilivippen!


Kommentarer
Postat av: Linda

Den där salladen ser jättegod ut!



Ja man får göra det bästa utav allting, spanska hus håller inte direkt måttet som svenska vad gäller kakel osv :) haha.



Gu vad kul! hade jag vetat om det här tidigare hade jag åkt upp :) hoppas ni kommer iväg på nått kul!

2011-09-15 @ 22:52:03
URL: http://llinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0