Kvällens bästa

Goda hamburgare till trots var nog ändå kvällens bästa de kokta majskolvarna! Jag är smått majsgalen och älskar dessa guldgula skönheter med en klick smör och salt. Om vi får majskolv på restaurang nån gång emellanåt så puttar mannen alltid så generöst över sin majskolv till min tallrik. Jo, jo han vet hur han skall göra mig lycklig ;)

 

När jag häromdagen gick förbi den lokala grönsaksmarknaden som redan hade packat ihop sina stånd för dagen, så stod där en ensam bonde kvar med en låda full av färska majskolvar. Det var första gången jag sett färska majskolvar här sedan vi flyttat hit så när jag väl fick syn på dem så slog jag till på fyra stycken direkt. Så gott!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0