Tacos på ett mer ovanligt sätt

Kvällens middag stod Vasse för idag. Gud så härligt att bara komma hem från jobbet och spanskan för att hitta en halvt förberedd middag i köket tillsammans med glada mannen som spelade musik för hela bygget ;) Efter att jag tagit en välbehövlig dusch (vi har haft 30 grader varmt här idag!) så stod sedan maten i princip klar på bordet. Lovely!

Fish tacos var det som serverades och det har jag faktiskt bara ätit två gånger innan när vi bodde i Florida. Inte alls en så tokig variant på den där tacosen som annars tenderar att bli likadan som alltid. Dessutom ett ypperligt sätt att äta lite mer fisk på, vilket vi kan behöva i det här hushållet. Vi är nämligen riktiga köttätare vi!

Stekt, välkryddad marulk i tortillabröd med strimlat rödkål och en sås gjord på yoghurt, majonäs, lime, dill, cilantro och oregano. Mycket gott och faktiskt rätt nyttigt med. Vill man ha en ännu godare fish taco, men mindre nyttig dock, så skall man definitivt fritera fisken.

Tillbehören. Just det vi provade att ha i skivad mango också. Visade sig vara en lyckad kombo!

Vasse in action i köket =)

Oh yeah! Redo att ätas.


Kommentarer
Postat av: Johannaty

Ja jätte härligt och få komma från kalla sverige ett litet tag. Knäpp vi är som inte kan sitta still :) Hoppas ni har det bra har knappt hunnit med att sitta vid datorn och läsa bloggar på senaste.

2011-09-28 @ 22:36:09
URL: http://johannaty.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Ah, Rumänien! nu vet jag det :P



Vad roligt med fisktacos, det är en kombo jag tror att jag aldrig skulle vågat prova! Men nu blev jag faktiskt rätt nyfiken!



Kram!

2011-09-28 @ 23:10:58
URL: http://linneaturner.blogg.se/
Postat av: Linda

Det där måste jag testa! Gu vad gott det lät!

2011-10-01 @ 14:14:37
URL: http://llinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0