Revanschens sötma

Ikväll skall jag smaka revanschens sötma tillsammans med en klick grädde. Man kan lura mig en gång, men knappast två. Därför gick jag och vår vrånga ugn rond 2 i matchen baka kladdkaka i köket denna afton. Det var en jämn kamp, men bara en kunde komma ut som segrare...och det blev jag. Oh, yes. Revanschens sötma luktar underbart!

Förra ronden vi gick, jag och ugnen, vann alltså den vrånga och då såg kladdkakan ut så här. Inte gott eller kul för den delen när man ändå ansträngt sig!

Jag och kladdkakan hade ett ljuvligt kärleksförhållande när jag var 10år och Cluedo sändes på TV om måndagarna. Ni vet det där tv-programmet där bland annat Helge Skoog medverkade och tittarna skulle lösa en mordgåta i varje avsnitt. Ett fantastiskt tv-program som jag och min lillasyster, alltså Syster S, älskade! Och varje måndag bakade vi en kladdkaka som vi satte i oss framför tv:n. Det var tider det! Sedan dess kan jag receptet i huvudet och kladdkaka har alltid varit min nödlösning på desserter eftersom jag numera tycker det är rätt tråkigt att baka.

En av anledningarna till kvällens kladdkakebak var alltså revansch på den där bångstyriga ugnen, för jag vägrar vika ner mig i köket. Men en annan anledning var också att mitt kladdkakesug har byggt upp något kopiöst de senste dagarna på grund av den här damen som driver Sveriges kanske mest roande blogg, Att vara någons fru. Hennes blogg bara måste jag läsa varje dag och hon, mina vänner, hon äter kladdkaka precis hela tiden nu! ;)

Okej, slutresultatet kunde varit vackrare men med den här ugnen som vi har här så får man nog nöja sig med lite ojämn gräddning av toppen och aningens ihopsjunken kaka. Har provskurit i den nu och den är kladdig i alla fall. Mission completed! Dags att servera mannen en slice nu också =D

Kommentarer
Postat av: Linnéa

GUD VAD GOTT DET SER UT! :D

Jag som sitter och biter ihop för att jag har ett sånt sötsug just nu! Jag är inte liiite avis. nej, inte alls! :)



kram!

2011-08-22 @ 22:27:12
URL: http://linneaturner.blogg.se/
Postat av: Hemmafru i Florida

Nu ar jag sa sugen, kan inte du skicka lite??

Re:

ja det har vi ;)

2011-08-23 @ 04:00:17
URL: http://mylifeinparadise.blogg.se/
Postat av: Att vara någons fru

fniss Bra jobbat! May the force be with you!

2011-08-23 @ 06:06:53
URL: http://attvaranagonsfru.se/
Postat av: Åsa

Åååh, gud va du frestar nu ;-)

Jag älskar kladdkaka jag med, min favorit.

Fin blogg du har :)

Kram Åsa

2011-08-23 @ 09:06:03
URL: http://candodd.blogspot.com
Postat av: mintekopp

Ja, alltså kladdkaka. Herregud så gott!

2011-08-23 @ 10:52:12
URL: http://www.mintekopp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0